כיכר היהלום - יעפת
  
לקבלת מידע מקצועי
אודות טיסה ונסיעות לחו"ל
מה קורה בעולם?
 
  ♦   שעון עולמי
 
  ♦   מזג אוויר
 
  ♦   שדות תעופה
 
       רכבות תחתית בעולם
 
  ♦   מסעדות כשרות
 
       שערי המרה
 
  ♦   בנקים - שעות פעילות וחופשות
 
   ♦   זמנים הלכתיים בעולם
 
   ♦   בתי כנסת ומניינים בעולם
 
   ♦   מקוואות בעולם
 
  ♦   מדריך משרדי נסיעות בישראל
 
     הקישור
iPhone Supported

יעפת Jet-lag

נחיתה קשה: אחת הבעיות שנובעות מטיסה ארוכה היא ג'ט לג, או בעברית יעפת. ג'ט לג היא תופעה המתרחשת כאשר השעון הביולוגי הטבעי שלנו משתבש עקב חציית מספר אזורי זמן באופן מהיר. התסמינים כוללים עייפות, קשיים בהתמצאות וחוסר יכולת להירדם. למרות שהתסמינים אינם מזיקים במיוחד, ג'ט לג עלול להרוס את הימים הראשונים של חופשה או עסקים. הגוף שלנו מעדיף לטוס מערבה על פני טיסות מזרחה, כי הוא מסוגל להאריך את שעות היום מעל 24 שעות אבל מתקשה לקצרו.

כאשר טסים מערבה מוסיפים שעות ליום ולפיכך טסים בכיוון הטבעי של השעון הפנימי. אבל כאשר טסים מזרחה מקצרים שעות מהיום, ולכן טסים בכיוון הלא טבעי של השעון הפנימי. ממליץ לישון בזמן הטיסה. כדי להירדם מוצע להגיע לתנוחת השינה הטבעית של שכיבה, לטוס במטוס בעל התנאים הטובים ביותר מבחינת רעש, טמפרטורה, לחות וריחות, לא לאכול יותר מדי, לא לשתות יותר מדי אלכוהול (שגורם לנחירות), ובכלל להירגע.

תהיו מודעים לשעון הפנימי שלכם ולשעות שישנתם ב-24 השעות האחרונות,  שנתכם תלויה בשעות השינה שצברתם לאחרונה ובשעון הביולוגי שלכם. אין טעם לנסות להכריח את עצמכם לישון אם אתם לא מוכנים לשינה. כדי להתגבר על תופעות הג'ט לג לאחר הנחיתה בארץ היעד מומלץ להתחיל להסתגל לאזורי הזמן החדש מרגע העלייה למטוס. לחשב את הפרשי השעות בין שעון הבית לבין שעון ארץ היעד, ולבחון את שעות השינה בבית לעומת שעות השינה בארץ היעד. אחר כך להשוות את שעות העייפות המרבית בבית, שזה - 03:00-05:00 לפנות בוקר  ו-15:00-17:00 אחרי הצהרים.

לפי חישוב זה ביומיים הראשונים, רצוי שלא לשהות באור בשעות שבהן שוהים בחשכה בבית. כך שרצוי להישאר במלון או להרכיב משקפי שמש ביציאה החוצה. גם בתכנון ארוחות יש להיצמד לשעון הביתי. לכן עם הגיע שעת
הארוחה העיקרית בארץ היעד, שזו שעת ארוחת הבוקר בבית, צריך לאכול רק משהו קל ולא ארוחה כבדה. כמו כן, רצוי להימנע מתכנון פגישות חשובות בשעות המקבילות לשעות העייפות המרבית בבית. כדי להימנע מיעפת יש לישון הרבה טרם הטיסה. שתה הרבה במהלך הטיסה ולאחריה. כאשר תגיע ליעדך התאם את זמני השינה והארוחות למקום אליו הגעת, זה עלול להיות קשה אם אתה מבלה זמן רב בטיסות, אך הכרח עצמך להישאר ער על פי זמני השינה המקומיים.

כיכר היהלום - סניף ראשי רמת גן: 03-5750033
             סניף ירושלים: 02-5374040

aaron@kikartravel.co.il
לייבסיטי - בניית אתרים