כיכר היהלום - בידוק לטיסה
  
לקבלת מידע מקצועי
אודות טיסה ונסיעות לחו"ל
מה קורה בעולם?
 
  ♦   שעון עולמי
 
  ♦   מזג אוויר
 
  ♦   שדות תעופה
 
       רכבות תחתית בעולם
 
  ♦   מסעדות כשרות
 
       שערי המרה
 
  ♦   בנקים - שעות פעילות וחופשות
 
   ♦   זמנים הלכתיים בעולם
 
   ♦   בתי כנסת ומניינים בעולם
 
   ♦   מקוואות בעולם
 
  ♦   מדריך משרדי נסיעות בישראל
 
     הקישור
iPhone Supported

 בידוק לטיסה

הגעתם בשעה טובה לשדה התעופה כשאתם מצוידים בכל הדרוש. לפני הרבה הרבה שנים נסיעה במטוס היתה כמעט כמו נסיעה באוטובוס. מגיעים, נרשמים ועולים למטוס. היום עקב טרור בינלאומי הדבר הרבה יותר מסובך. יש מה שנקרא "ביטחון". אז דבר ראשון נגשים לתור לבדיקה ביטחונית. שם הבודק/ת יבדוק את הדרכון וכרטיס הטיסה וישאל אתכם מספר שאלות כמו לאיפה אתם טסים, מי ארז את המזודות, האם יש לכם נשק או משהו הנראה כמו נשק וכל מה שיעלה במוחו באותו רגע.

אם ברשותכם מזודה שאתם שולחים לבטן המטוס תתבקשו לפנות לעמדת שיקוף המזודות ולהעביר את המזודה במכונת השיקוף. אם ימצאו במזודה פריטים שאינם מקובלים על אנשי הביטחון תתבקשו להוציא אותם החוצה ולהשאיר אותם בארץ. (דבר זה נכון רק בבידוק בנתב"ג. בבידוק בחו"ל אין מכונות שיקוף למזודות ולפי חשקו של הבודק הוא מחליט אם לפתוח את המזודה ולחטט בה או לא). ( בארץ ביקורת הביטחון נעשית על ידי משרד הביטחון מה שאין כן בחו"ל מעגל הביקורת הראשון בטיסות אל על נעשה על ידי אנשי אל על. בטיסות בחברות זרות אין מעגל ביקורת ראשון הנראה לעין אמנם יש גם מעגל ביקורת שני ועליו בהמשך).

סיימתם את ביקורת הביטחון הראשונה וכעת תגשו לדלפק הבידוק של חברת התעופה. שם תציגו את הדרכון וכרטיס הטיסה ותקבלו כרטיס עליה למטוס עליו יסומן מספר המושב שלכם. ושם גם ישקלו את המזודה ובתקוה שהמשקל לא חורג מהמותר תפקידו אותה למשלוח לבטן המטוס. כאן המקום לשקול איפה לשבת במטוס. חלון או מעבר? יש הבדל בין טיסות קצרות של עד 5 שעות לבין טיסות ארוכות של מעל 6 שעות. קחו בחשבון שאם בחרתם במושב חלון כל פעם שתרצו לקום תצטרכו להטריח את הנוסע היושב לצידכם. מאידך אם תשבו במעבר כל פעם שהנוסע לידכם ירצה לצאת הוא יטריח אתכם. שלא לדבר אם זו שורה של שלושה מושבים. 


כדאי לבקש מסוכן הנסיעות  שלכם לעשות לכם בידוק מראש. לא לכל הטיסות ולכל החברות זה ניתן אבל איפה שזה ניתן תוכלו לקבל מושב כבקשתכם מראש ולא להסתמך על המקום שתקבלו בבידוק. כמובן שהיועץ לא יוכל לתת לכם את כל מה שתרצו אבל בהחלט יש לו אפשרות לבחור לכם משהו סביר.
ישנם שיקולים בריאותיים בבחירת המושב גם כן ועל כן מובא לפניכם פרק בנושא שנכתב עך ידי הסתדרות רפואית הדסה.
 
"
DVT - "תסמונת מחלקת תיירים"
כינוי לתסמונת שנגרמת במהלך טיסה. במהלכה ייתכנו קרישי דם, בייחוד באזור הרגליים. התסמונת עלולה לגרום גם לקרישים בריאות, כאשר קרישי הדם נתקעים בורידי הריאה.השכיחות הגבוהה ביותר לתסמונת הינה בטיסות של 12 שעות ויותר.
להלן מספר טיפים להפחתת הסיכון:
 

§         במידה שדמך אינו דליל ומותר לך לקחת כדור אספירין, עליך לקחת אספירין לתינוקות
           ( 81  מ"ג). 
 כחצי שעה טרם ההמראה.
§         לבש בגדים רפויים ונעליים נוחות לטיסה.
§         הימנע מישיבה ברגליים שלובות במהלך הטיסה.
§         אחת לשעה קום ממושבך וטייל לאורך המעבר.
§         במידה והינך בהריון בקשי מראש כיסא בסמוך למעבר.
§         שתה רבע ליטר מים אחת לשעה – שעתיים, והימנע משתיית אלכוהול, קפאין ודברים מלוחים.

§         שמור על המרחב בין מושבך למושב לפניך כדי שתוכל לעמל את כפות הרגליים והקרסול. "
 
עם הדרכון וכרטיס העליה למטוס יש לגשת למעגל השני של ביקורת הביטחון. בביקורת הזו בודקים את תיק היד ואתכם הנוסעים. תתבקשו לשים את תיק היד במכונת השיקוף ולהוריד מעילים חליפות וכובע. כמו כן תתבקשו להוציא את כל פריטי המתכת מהכיסים ולהניח במגש אשר גם הוא יכנס למכונת השיקוף. לאחר מכן תעברו בשער המגנטי.

תפילה קצרה לפני זה שהשער לא יצפצף ועברתם את זה. אם בכל זאת ציפצפתם תעברו ביקורת ידנית. (יש לציין שבנתב"ג השער המגנטי מכוון על רגישות נמוכה יותר מאשר בחו"ל. לדוגמא מטבעות או שעון יד בנתב"ג לא יצפצף ובחו"ל יפצח בצפצוף ארוך. אם למטבעות ושעון יד פשוט הדבר להוציא ולשים בכיס של המעיל לגבי כתפיות שחלק מהאנשים לובשים הדבר הרבה יותר מסובך. לא נעים להוריד את השלייקס לפני קהל ועדה ולהחזיק את
המכנסים בידים. אני מצאתי כתפיות שאין עליהם שום מתכת אלא במקום המתכת יש פלסטיק והם משמשים אותי בנסיעותי לחו"ל).

עברתם בשלום את המעגל השני של הביטחון ועכשיו גשו לדלפק ביקורת הגבולות. בנתב"ג יכול כל אזרח ישראלי לקבל כרטיס פלסטיק עם טביעת אצבעותיו אשר ישמש אותו למטרה זו וימנע ממנו את הצורך להמתין בתור לביקורת דרכונים ביציאה ובחזרה לארץ. את הכרטיס מוציאים ללא תשלום בדלפק מיוחד בצד שמאל של דלפקי ביקורת הדרכונים. אם ברשותכם כרטיס כזה כל שעליכם לעשות הוא לגשת למכונת הביקורת הממוקמת גם היא בצד שמאל, לעביר את הכרטיס בחריץ ולשים את כף היד על המכונה כפי ההוראות שהמכונה נותנת. המכונה מדפיסה אישור איתו עליכם לעבור בשער. אם אין ברשותכם כרטיס פלסטיק גשו לדלפק ביקורת הדרכונים. השוטרת בעמדה תבדוק את הדרכון תקיש את שמכם במחשב, תראה שהדרכון בתוקף ושאין לכם צו עיכוב יציאה ותחתים את דרכונכם.

סדר הזרימה הזה נכון לנתב"ג. בחו"ל הסדר שונה. כפי שציינתי יש הבדל בין טיסת אל על לחברה זרה. באל על עם ההגעה לדלפקי הבידוק של אל על תעברו מעגל ראשון של ביקורת ביטחון על ידי אנשי אל על  אשר יבדקו את המזודה. לאחר מכן קבלת כרטיס עליה למטוס.לאחר מכן ביקורת דרכונים וביקורת תיק יד וגוף הנוסע. מעגל ביקורת זה מבוצע על ידי שדה התעופה המקומי ולא תמיד הבודקים מצטינים בעודף אדיבות. ישנם מקומות בהם תתבקשו לחלוץ את הנעלים לשים גם אותם במכונת השיקוף וללכת ללא נעלים על אחרי השער המגנטי.

כל מדינה ונהלי הביטחון שלה. ישנם מקומות בהם אחר בדיקת הביטחון הזו תצעדו לשער היציאה. ישנם מקומות בהם הבדיקה הבטחונית הזו ממוקמת ממש לפני שער היציאה וכשעברתם את השער המגנטי אתם נמצאים באולם ההמתנה לשער היציאה. בטיסות אל על לפני שער היציאה תעברו תשאול בטחוני נוסף על ידי אנשי אל על. סוף סוף הגעתם מותשים אבל מרוצים לאולם ההמתנה לעליה למטוס.


בתקוה שהטיסה לא מתאחרת בכלל או לא מתאחרת בהרבה, נסיעה טובה. 
כאן אולי המקום לציין כי ברוב שדות התעופה המודרניים מרחקי ההליכה ברגל הם רבים מאד. קשישים או מוגבלים חייבים להזמין בעת הזמנת הכרטיס אצל יועץ הנסיעות כסא גלגלים. גם ביציאה וגם בחזרה. במקרה הזה דיל או דיילת יקחו אתכם על כסא הגלגלים ויקלו עליכם את הטלטול.

כיכר היהלום - סניף ראשי רמת גן: 03-5750033
             סניף ירושלים: 02-5374040

aaron@kikartravel.co.il
לייבסיטי - בניית אתרים